h1

50 böcker för spelutvecklare

8 februari, 2007

Ernest Adams har sammanställt en lista på femtio böcker man bör ha läst som speldesigner.

Jag har inte riktigt hunnit titta igenom lisan ännu, så jag skall inte lägga några kommentarer på hur väl jag anser att han har lyckats, men jag är övertygad om att ni kan hitta några riktiga guldkorn där. Jag återkommr med mina kommentarer framöver.

Annonser

2 kommentarer

  1. Jag har läst kanske tio av de femtio och jag måste erkänna att det var ett väldigt stort fokus på datorspel. Men det får man väl acceptera.

    Jag saknade dock Staffans, Patterns in Gamedesign. Den är guld.


  2. En utmärkt lista, tycker jag. Personligen skulle jag göra som Ola och sålla bort alla handböckerna i datorspelsformgivning, men det är väl mest en fråga om personliga preferenser. De riktigt stora pengarna finns ju i datorspel, vilket naturligtvis sätter sitt spår i bokfloran.

    Tack för en bra blog!



Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: